Ticket geboekt - Reisverslag uit Urk, Nederland van Josephina Hoekstra - WaarBenJij.nu Ticket geboekt - Reisverslag uit Urk, Nederland van Josephina Hoekstra - WaarBenJij.nu

Ticket geboekt

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Josephina

29 Augustus 2006 | Nederland, Urk

Lieve mensen,

Ik heb mijn ticket geboekt. Als alles goed gaat vlieg ik op 9 oktober as naar Beijing om van daar uit te beginnen aan een reis van een half jaar of langer. Mijn plan is om eerst een tijdje in diverse landen in Azië rond te trekken en dan via een trans-pacific ticket met stopovers in Australië, Nieuw Zeeland en de Fuiji eilanden via Los Angeles naar Midden-Amerika te gaan. Maar dat gebeurt alleen als ik zin, tijd en geld genoeg heb na mijn Azië-avontuur.

Veel mensen vragen me nu of ik het niet vreselijk eng vind om alleen te gaan reizen. Eng vind ik het niet, maar wel spannend. Voor mij wordt dit de eerste keer dat ik alleen reis en ook ik moet maar afwachten of me dat bevalt of niet. Ik ga het in ieder geval maar gewoon proberen. Ik bedoel: Nederland is altijd maar een vliegticket bij me vandaan. (en misschien ook nog wel wat uurtjes in een afstandse lokale bus etc. maar dat hebben we het nu niet over)!

Eigenlijk heb ik altijd al eens een (hele) lange reis willen maken en na vorig jaar op eigen houtje, maar wel met partner, met de Transsiberië Express gereisd te hebben, had het reisvirus mij helemaal te pakken.

Nu ik dus de kans krijg om één van mijn dromen in vervulling te laten gaan, zou ik het mezelf later denk ik niet vergeven als ik deze kans aan mijn neus voorbij had laten gaan.

Aangezien ik op dit moment niet zoveel tijd heb in verband met de drukte rond de trouwerij van mijn zusje en mijn zwager, moeten jullie nog even wachten op foto's en een wat uitgebreider schema rondom mijn reisplannen.

15-09-2006
Nou, zoals jullie zien, heb ik inmiddels wat tijd gevonden om foto's te plaatsen. Als ik heimwee krijg, kan ik altijd weer even naar het mooie Urk kijken op deze plaatjes.

Wat leuk zeg, nu al berichtjes. Het begint nu toch wel écht spannend te worden.

  • 30 Augustus 2006 - 11:19

    Miep:

    Hoi, hier het eerste berichtje van diegene die gaat trouwen! Ik vind het ook super spannend hoor dat je zolang weg gaat. Hopelijk gaat alles goed en ontmoed je heel veel leuke mensen op je reis!
    Geniet ervan.
    Dikke kus je zusje.

  • 12 September 2006 - 12:46

    Jannegien:

    Nu gaat de tijd tikken, nog +/- 674 uur en dan vertrek je vliegtuig, ik zal je erg gaan missen. Maar ik denk maar zo een ticket is zo geboekt. Veel liefs Janna

  • 14 September 2006 - 19:38

    Ilse, Louw & Jacolien:

    Erg leuke kaart en we zullen zeker wat van ons laten horen en laten zien als je weg bent. heel veel succes en sterkte op momenten als je je alleen voelt.

  • 15 September 2006 - 11:49

    Paulien Matze En Hans Geerse, Iddo En Bonno:

    We wensen je, lieve Josephina, een heel goede reis toe. Spannend om alleen te reizen, maar zoals je weet hebben wij zelf ook veel gereisd (altijd wel met z´n tweeën) en dan kwamen we vaak alleengaande reizigers tegen die, juist omdat zij alleen reisden, heel makkelijk contact en aanspraak met andere alleengaande reizigers hadden. Vaak werd er dan een poosje (een paar dagen, een week, een maand) samen opgetrokken, samen gereisd en dan ging ieder weer zijns of haars weegs. In die zin bescherm je elkaar ook weer. Maar wat we hier ook in Bolivia zien: een groot travellers-circuit, altijd heel gezellig, dynamisch, avontuurlijk, internationaal, veeltalig en veelkleurig, de vrijheid, makkelijk, durven loslaten, genieten, veel prachtigen dingen (natuur, cultuur, klimaten)zien en ontdekken, heel veel levenservaring opdoen, nooit saai, enz. enz. We zijn altijd een beetje jaloers op die ´jonge honden´ die heerlijk de wereld rondtrekken, even nergens en aan niemand verplichtingen of verantwoordelijkheden hebben en kunnen doen en laten wat ze willen. Maar wel een rijke schat aan (reis)ervaring opdoen, waar je de rest van je leven iets aan hebt. Dus, je hebt groot gelijk, Josephine, dat je gaat, het is een uitdaging en een kans en geniet ervan. Je kunt nog lang genoeg op Urk of elders in Nederland wonen, met een vaste baan en een paar weken vakantie per jaar. Wees natuurlijk altijd voorzichtig, bijv. nooit in taxi´s stappen waar twee mannen in zitten, ´s avonds niet in buurten rondlopen waar je maar beter niet kunt rondlopen. enz. Maar je bent zelf ook oud en wijs genoeg, dus het zal wel goed komen. Onze ervaring is ook: je loopt nooit in zeven sloten tegelijk, en overal zijn er altijd weer beschermengelen om je heen, lieve en goede mensen die je willen helpen, adviezen willen geven, de weg wijzen. En overal gaat, zoals ze dat hier in Bolivia zeggen, onze Dios, padre y madre, Dios de la vida, met je mee, die vergezelt je op je weg en die is aanwezig op elke plek op dit planeetje. Veel liefs, alle goeds, we hopen dat je een prachtige tour zult gaan maken en vooral dat je heel veel interessante, leuke mensen zult ontmoeten met wie je veel kunt lachen. Een tekst uit Jesaja 43, die ik altijd zo mooi vind, willen we aan je meegeven: ´Blijf niet staan bij wat eertijds gebeurd is, laat het verleden nu rusten. Zie, ik ga iets nieuws verrichten, nu ontkiemt het- het je het nog niet gemerkt? Ik baan een weg door de woestijn, maar rivieren in de wildernis.´
    Prachtige tekst, niet? Moge die je vergezellen en moge je blik op de toekomst gericht zijn. Que Dios te bendiga, Josephina!

    Muchos saludos y un abrazo cariñoso,
    Hans, Paulien, Iddo en Bonno, La Paz, Bolivia

    PS: mocht je verzeild raken in Latijnsamerika, dan ben je bij ons altijd welkom. We hebben een heerlijk zacht logeerbed, een warme douche en we zetten een goede bak koffie (op de Nederlandse manier bereid!) Bovendien is hier, in de Andes, ontzettend veel te zien.
    Zie maar! Geen verplichtingen, geen verantwoordelijkheden.


  • 17 September 2006 - 22:00

    Ome Hendrik En Tante Karina:

    Wauw, wat ben jij een avonturier zeg! Geen woorden maar daden! Zomaar in je eentje de wereld rond! Als je ons nou goed op de hoogte houd via deze website dan reizen we ook een beetje met je mee! Kijk goed uit en niet met vreemde mannen praten en vooral niet met ze meegaan hoor! (klein grapje)
    Het ga je goed en veel plezier.
    Groetjes je tante Karina ( en natuurlijk ome Hendrik en the Kids)

  • 19 September 2006 - 15:06

    Yvonne De Groot:

    Heeeeee josephina
    Wat hartstikke tof wat je gaat doen, nou ik weet zeker dat het je gaat lukken en dat je het echt geweldig gaat krijgen, want ik vind het namelijk echt iets voor jou! Ik heb je laatst nog even proberen te bellen, nee niet voor een wandeling, maar dat komt ook ooit wel een keer!! haha . Maar wilde even weten hoe je zo het idee hebt gekregen om iets dergelijks te ondernemen.Ik zelf ben vorig jaar naar Nieuw- Zeland geweest geweldig die natuur daar!! Moet je echt gaan doen als je de kans krijgt. Je weet dat ik ook verslaafd ben aan reizen he.Mijn beide dochters gaan ook een half jaar en misschien wel langer weg. ze vertrekken in Januari en beginnen in San Francisco V.S en vandaar uit naar Nieuw- Zeeland en Australie en als er dan nog wat geld is naar Azie

    groet van Yvonne Emmeloord

  • 20 September 2006 - 07:15

    Fam De Vries Uit New Zealand:

    beste josephina
    hier een berichtje van fam de vries uit new zealand.
    we hebben je reisschema gelezen ,en lazen dat je new zealand ook gaat bezoeken (zeker de moeite waard)maar wat ik zeggen wou dan ben je natuurlijk van harte welkom om bij ons een paar dagen uit te rusten van je reis ,dus bij deze,ons email adres is urkerkiwis@gmail.com
    we horen nog wel van je denk ik groetjes van fam de vries

  • 21 September 2006 - 13:47

    Je Nichien:

    veel succes met je rondreis
    en veel plezier
    en hoop je weer snel terug te zien -xxx- je liefste nichien janine hoekstra

    mijn msn naam is janine_urk@hotmail.com
    (ik heb jou ook al toegevoegt)

  • 22 September 2006 - 12:41

    Je Liefste Moatjes:

    lieve tutte Jo,

    As je dit lezen bin jie nog effen lekker bij uns, maar straks goan je heel vaor weg, wij goon jou heel erg missen !! Als je straks terugge binnen kan ik vast en zeker al fietsen zonger zijwieltjes en kan Naomi al lopen alvast een hele dikke pakkerd van je alder alderliefste moatjes (zo kun je altijd nog weer even je urkers ophalen)

  • 22 September 2006 - 12:44

    Notitieboekje:

    Voor alle duidelijkheid:
    Even de verjaardagen op een rijtje.

    Piet : 25 december
    Evert: 2 februari
    Janna: 16 februari (verjaardagskadotip: zwarte parel armband en ketting)
    Vader: 15 maart
    Naomi: 18 aprill
    Jezelf: 26 mei
    Moeder: 1 juni
    Martina: 7 juli
    Ria: 5 oktober

  • 22 September 2006 - 12:45

    Oma Hoekstra:

    Een hele dikke poes van je oma, pas erg goed op jezelf

  • 22 September 2006 - 16:49

    Marielle:

    Hee Jos,
    Heel veel plezier en ik zal je site in de gaten houden. Helaas kan ik er morgen niet zijn, want dan zit ik (oh wat erg) in het vliegtuig naar Amerika... Nogaals veel plezier, maar dat gaat je zeker lukken..

    Groeten Marielle

  • 24 September 2006 - 09:47

    Ilse:

    hee die Jos, heb je net gister gezien, heb me slapgelachen om jou! dat gaat zeker goedkomen op je reis! Vergeet die fluit niet zou ik zeggen, enne...als je dan weer in NL komt, heb je dus ook altijd een adresje in Grunn'he?!
    Veel plezier, een goeie vlucht gewenst en ik zal je blijven volgen op deze site, vooral de foto's zijn leuk! Zien we je straks ook in Chinese klederdracht?! Zou wel grappig zijn!! Gewoon van elk land wat aantrekken!
    groetjes
    ilse

  • 24 September 2006 - 11:48

    Hommelebommelestien:

    Lieve Jos,
    ik vind je foto's en verhaal nu al geweldig.
    Heb een hele leuke avond gehad en hoop dat je een hele mooie reis gaat maken en dat komt vanoet mien hartje.
    Dikke kus,
    Esther

  • 24 September 2006 - 20:11

    Jolanda:

    Hee Jos!

    Fijn om gisteravond in Groningen te hebben meegemaakt! Vond het helemaal gezellig, weer een avond om te koesteren (subtiele tattoo link:-) Site vind ik nu al mooi en boeiend, dus zal je zeker blijven volgen. Wens je een supertijd toe enne Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder. Niet zonder ons

    Kus,
    Jolanda

  • 25 September 2006 - 15:07

    Van Loes:

    Hai Jossie,

    Je hebt met eer afscheid genomen van Groningen hoor! A tribute to de Stad.. Ben trots op je! Heb je gelukkig wel kunnen redden van de tapperij!

    Meid, ik zal je op je voet volgen via deze site en wie weet als je in mei nog aan het rond dansen bent op deze mooie aarde zoek ik je op en haak ik in..
    Tot dan misschien!
    Eerst maar tot mails,

    Loes

  • 27 September 2006 - 15:38

    Anne:

    hi Jos,
    Ik wens je heel veel plezier op reis. GENIET ERVAN!!! en ik ga je zeker volgen via deze site.

    Veel liefs, Anne


  • 27 September 2006 - 17:55

    Maria:

    hallo josephina hier eindelijk een berichtje van je moeder ik vind het erg spannend dat je weg gaat en zal je heel erg missen. verder wens ik je Godszegen voor nu en in de toekomst.

  • 30 September 2006 - 14:14

    Piet De Boer:

    Hallo,door mijn dochter werd ik attent gemaakt op dit 'internetgebeuren'.Leuk vind ik dit.We hopen dat je reis goed verloopt en dat jij(n'erg knappe dame') het er veilig en goed afbrengt!Groeten van een "Tollebeker" Urker!
    www.pietdeboer.punt.nl

  • 02 Oktober 2006 - 12:45

    Jannegien:

    Was ik weer even vanaf nu wordt het heel spannend dit was voorlopig laaste maandag in ons maandagtenuetje koffie drinken, want ja volgende week zitten we natuurlijk opgedoft klaar voor het grote avontuur. Morgen nog alles lekker even soppen en dan begint het echte aftellen !!!
    Dit was het weer even voor deze x vanaf volgende week krijg je komplete weekverslagen toegemaild (of je er echt op zit te wachten is nog maar de vraag, maar ik doe het toch lekker)
    Nou lekker wijf tot morgen
    dikke poes Janna

  • 04 Oktober 2006 - 20:39

    Tante Grietje:

    Hoy Josephina nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover.
    Al een klein beetje zenuwachtig,maar dat hoort er bij.
    Ik weet er alles van.
    Nou meid pas goed op je zelf en geniet er van.
    En blijf niet te lang weg hoor!ha ha ha ha
    fam.van dokkum

  • 08 Oktober 2006 - 09:58

    Tieneke:

    Hoi Jos,

    Zit nu al een tijd op je site en al die leuke, bemoedigende berichten voor je te lezen! Dat belooft nog wat. Je bent nu (zondagochtend na de kerk) nog niet eens weg. Maar ik ga je zeker volgen en wie weet, nog een tijdje meereizen. Het lijkt me gewelig om met jou, toch af en toe m'n ThUK-maatje, samen te reizen. Ik wens je alle goeds, en ondanks al die prachtige reiservaringen die je op zult doen, veel innerlijke stilte. Om te ontdekken wie je bent en wat je wilt. Een van de belangrijkste dingen in het leven. Ik denk aan je en reis in gedachten met je mee.
    En groetjes van alle thukkers!!
    Liefs, Tieneke

  • 08 Oktober 2006 - 10:05

    Marilène:

    Lieve Tutte,

    Mijn mama is mijn verjaardag vergeten !! (ach ja ze is ook maar blond "uit een flesje")
    Nou hier nog even voordat jij het ook vergeet

    10 mei !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Urk

Mijn eerste reis

Een Urker wereldburger

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2007

VERRASSING

04 Mei 2007

Op weg naar India (Januari 2007)

22 Maart 2007

Allereerste bergtrek (in Nepal)

18 Maart 2007

Berichtje

19 Februari 2007

Nooitgedacht Nepal
Josephina

reislustig nieuwsgierig ontdekken open respect liefde verwondering

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 17469

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: